Regulamin  
naboru na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze  
w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.  
I. Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.  
§ 1. 1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowiska urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze (w dalszej części Regulaminu zwane urzÄ™dniczymi).  
2.   Regulamin okreÅ›la szczegóÅ‚owe zasady zatrudnienia pracowników w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.  
3.   Nabór prowadzony jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorzÄ…dowych (Dz.U. z 2008r. Nr223, poz. 1458).  
4.   DecyzjÄ™ o rozpoczÄ™ciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzÄ™dnicze podejmuje kierownik ÅšDS, okreÅ›lajÄ…c zakres zadaÅ„ oraz odpowiedzialnoÅ›ci zwiÄ…zanych z danym stanowiskiem.  
II. PowoÅ‚anie  Komisji rekrutacyjnej.  
§ 2. 1. W celu dokonania oceny formalnej dokumentów zÅ‚ożonych zgodnie z ogÅ‚oszeniem oraz w celu wyÅ‚onienia kandydata na wolne stanowisko urzÄ™dnicze kierownik ÅšDS w formie odrÄ™bnego  zarzÄ…dzenia powoÅ‚uje KomisjÄ™ rekrutacyjnÄ….  
2. W skład Komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:  
1) kierownik ÅšDS;  
2) pracownik zastępujący kierownika ŚDS w razie jego nieobecności;  
3) inne osoby posiadające odpowiednie przygotowanie merytoryczne mające znaczenie dla właściwej oceny kandydata;  
3. W skÅ‚ad komisji nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie w stosunku do osoby, która zÅ‚ożyÅ‚a ofertÄ™, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić  uzasadnione wÄ…tpliwoÅ›ci co do jej bezstronnoÅ›ci.  
4.  Komisja rekrutacyjna dziaÅ‚a do czasu zakoÅ„czenia procedury naboru na wolne stanowiskopracy.  
III. Etapy naboru.  
§ 3. 1. OgÅ‚oszenie o naborze powinno zawierać:  
1)      adres jednostki;  
2)      okreÅ›lenie stanowiska;  
3)      okreÅ›lenie wymagaÅ„ zwiÄ…zanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska,  
ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe;  
4)      wskazanie zakresu zadaÅ„ wykonywanych na stanowisku;  
5)      wskazanie wymaganych dokumentów;  
6)      okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów.  
2. SkÅ‚adanie dokumentów aplikacyjnych.  
3. WstÄ™pna selekcja – analiza dokumentów aplikacyjnych.  
4. OgÅ‚oszenie listy kandydatów, którzy speÅ‚niajÄ… wymogi formalne.  
5. Selekcja koÅ„cowa kandydatów po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej.  
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze.  
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.  
8. OgÅ‚oszenie wyników naboru.  
IV. Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.  
§ 4. 1. OgÅ‚oszenie o naborze na stanowiska urzÄ™dnicze oraz o naborze kandydatów na te stanowiska umieszcza siÄ™ obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy  w Baruchowie.  
2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszenia dodatkowo w innych miejscach, m.in.:  
a) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Baruchowie;  
b) prasie;  
c) urzędzie pracy;  
3. Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:  
1) adres jednostki;  
2) określenie stanowiska;  
3) okreÅ›lenie wymagaÅ„ zwiÄ…zanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe;  
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;  
5) wskazanie wymaganych dokumentów;  
6) okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów.   
4. Termin  skÅ‚adania dokumentów okreÅ›lony w ogÅ‚oszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od daty opublikowania tego ogÅ‚oszenia w Biuletynie Informacji Publicznej  UrzÄ™du Gminy w  Baruchowie.  
5.            Wzór ogÅ‚oszenia naboru na stanowisko urzÄ™dnicze stanowi  załącznik Nr 1.  
V. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.  
§ 5. 1. Po ogÅ‚oszeniu w Biuletynie nastÄ™puje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracÄ… na stanowiskach urzÄ™dniczych w Åšrodowiskowym  Domu Samopomocy w Czarnem.  
2. Na dokumenty aplikacyjne skÅ‚adajÄ… siÄ™ w szczególnoÅ›ci:  
1) list motywacyjny;  
2) curriculum Vitae (CV);  
3) kserokopie świadectw pracy;  
4) kserokopie dyplomów potwierdzajÄ…cych wyksztaÅ‚cenie;  
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach.  
3. Dokumenty aplikacyjne składane prze osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na stanowisko urzędnicze i tylko w formie papierowej.  
4. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogÄ… elektronicznÄ….  
5. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogÅ‚oszeniem.  
VI. Rozpatrywanie ofert.  
§ 6. 1. Po upÅ‚ywie terminu zÅ‚ożenia ofert Komisja rekrutacyjna rozpoczyna swojÄ… pracÄ™.Prace Komisji odbywajÄ… siÄ™ na posiedzeniach zwoÅ‚ywanych przez jej przewodniczÄ…cego.  
2. Komisja rekrutacyjna dokonuje wstÄ™pnej analizy dokumentów aplikacyjnych.  
3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji, z wymogami formalnymi okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu.  
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstÄ™pne okreÅ›lenie możliwoÅ›ci zatrudnienia kandydata do pracy na stanowiskach urzÄ™dniczych.  
5. Informacje o kandydatach, którzy zgÅ‚osili siÄ™ do naboru, stanowiÄ… informacje publicznÄ… w zakresie objÄ™tym wymaganiami zwiÄ…zanymi ze stanowiskiem urzÄ™dniczym, okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu o naborze.   
6. Wzór listy kandydatów speÅ‚niajÄ…cych wymagania formalne okreÅ›lone w ogÅ‚oszeniu o naborze stanowi załącznik Nr 2.  
VII. Wybór kandydata.  
§ 7. 1. Z kandydatami, których oferty speÅ‚niajÄ… wymogi formalne Komisja rekrutacyjna przeprowadza rozmowÄ™ kwalifikacyjnÄ….  
2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.  
3. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:  
1) predyspozycje i umiejÄ™tnoÅ›ci kandydata gwarantujÄ…ce prawidÅ‚owe wykonywanie powierzonych obowiÄ…zków;  
2) posiadanÄ… wiedzÄ™ o samorzÄ…dzie gminnym;  
3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata.  
4) cele kandydata.  
4. Każdy członek Komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.   
§ 8. 1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskaÅ‚ najwyższÄ… liczbÄ™ punktów.  
2. Z przeprowadzonego naboru kandydatów sporzÄ…dza siÄ™ protokóÅ‚.  
3. ProtokóÅ‚ zawiera:  
1) okreÅ›lenie stanowiska urzÄ™dniczego, na które byÅ‚ prowadzony nabór;  
2) liczbÄ™ kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie wiÄ™cej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wedÅ‚ug poziomu speÅ‚nienia przez nich wymagaÅ„ okreÅ›lonych w ogÅ‚oszeniu o naborze;  
3) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;  
4) informacjÄ™ o zastosowanych metodach i technikach naboru;  
5) uzasadnienie dokonanego wyboru;  
6) skÅ‚ad Komisji przeprowadzajÄ…cej nabór.  
4. Wzór protokoÅ‚u z przeprowadzonego naboru stanowi załącznik Nr 3.  
VIII. Informacja o wynikach naboru i zawarcie umowy o pracÄ™ z wybranym kandydatem.  
§ 9. 1. Kierownik sporzÄ…dza informacjÄ™ o wynikach naboru i upowszechnia jÄ… niezwÅ‚ocznie po przeprowadzonym naborze poprzez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej  UrzÄ™du Gminy w Baruchowie przez okres co najmniej 3 miesiÄ™cy.  
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:  
1) nazwÄ™ i adres jednostki;  
2) określenie stanowiska urzędniczego;  
3) imiÄ™ i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania;  
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygniÄ™cia  naboru na stanowisko.  
3. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie (zdolność do pracy na danym stanowisku).  
4. Wzór informacji o wynikach naboru stanowi załącznik Nr 4.  
§ 10. Jeżeli stosunek pracy osoby wyÅ‚onionej w drodze naboru ustaÅ‚ w ciÄ…gu 3 miesiÄ™cy od dnia nawiÄ…zania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej  osoby spoÅ›ród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepis §9 ust. 1 i 2 stosuje siÄ™ odpowiednio.  
IX. Sposób postÄ™powania z dokumentami aplikacyjnymi.  
§ 11. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyÅ‚oniony w procesie rekrutacji zostanÄ… dołączone do jego akt osobowych.  
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowaÅ‚y siÄ™ do dalszego etapu i zostaÅ‚y umieszczone w protokole, bÄ™dÄ… przechowywane zgodnie z instrukcjÄ… kancelaryjnÄ… w archiwum zakÅ‚adowym.  
3. Dokumenty aplikacyjne pozostaÅ‚ych osób bÄ™dÄ… odsyÅ‚ane lub odbierane osobiÅ›cie przez zainteresowanych.  
X. Postanowienia końcowe.  
§ 12. 1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie znajdujÄ… zastosowania w przypadku:  
1)   Zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracÄ™ w zastÄ™pstwie;  
2)   Przeszeregowania pozostajÄ…cych w zatrudnieniu pracowników ÅšDS na stanowiska urzÄ™dnicze w ramach struktury organizacyjnej placówki.  
§ 13. Regulamin wchodzi w życie z dniem 09.08.2010r. ZarzÄ…dzenie Nr 5.2010 Kierownika ÅšDS w Czarnem z dnia 09 sierpnia 2010 roku Załącznik do ZarzÄ…dzenia Nr 5.2010 Załącznik nr 1 do regulaminu naboru Załącznik nr 2 do regulaminu naboru Załącznik nr 3 do regulaminu naboru Załącznik nr 4 do regulaminu naboru Załącznik nr 4A do regulaminu naboru Załącznik nr 5 do regulaminu naboru   |