|  
      
       
    Plany pracy
   
Plan pracy ŚDS na 2015 rok dla osób z upośledzeniem umysłowym  | 
 
  
PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM NA ROK 2015 Z OSOBAMI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM 
W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług  zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc: •trening funkcjonowania w życiu codziennym, •trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, •trening umiejętności komunikacyjnych, •trening spędzania czasu wolnego, •ergoterapię, •terapię zajęciową, •terapię ruchową, •kulturterapię, •relaksację, •zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. •poradnictwo psychologiczne, Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy  w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę. Dom dodatkowo: -zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad), -zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i  odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć, -dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w  społeczności lokalnej, -współpracuje z rodziną w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z  innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników, -zapewnia właściwy poziom usług, -dąży do poprawy jakości życia uczestników. Szczegółowy plan pracy terapeutycznej 1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące: 
 Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne          Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych                                                                                       Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy  Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Udział w spotkaniach towarzyskich  i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie)                                                                                                                                                                          Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka,  rekreacja; ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności                                              Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening budżetowy – ma na celu przyswojenie przez uczestników wiedzy do czego służą pieniądze i w jaki sposób się je zdobywa, gdzie można dokonywać zakupów, w jaki sposób dokonywać zakupów,                                                                                  Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia kulinarna – nabycie  umiejętności przygotowywania posiłków, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw                                                                                                                          Indywidualnie: 12 godzin w tygodniu  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie, sprzątanie)                                                                                 Grupowo: 3 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i poprawa pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji                                                                                                                                         Grupowo: 2 godziny w tygodniu  Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć, nabycie umiejętności dokonywania drobnych napraw w gospodarstwie domowym, posługiwanie się odpowiednimi narzędziami w gospodarstwie domowym                                                                                                           Grupowo: 4 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich                                                                                                                                                                            Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach twórczej aktywności, rozwijanie współpracy w grupie                                                                                                   Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny                                                                                                  Indywidualnie: 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej                                                                                      Grupowo: 4 godziny w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego                                                                                                                                                                       Grupowo: 1 godzina  w tygodniu -  Instruktor terapii zajęciowej Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji                                                                                         Indywidualnie i grupowo, według potrzeb raz w tygodniu - Psycholog  Organizowanie imprez okolicznościowych:  według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie                                                                                                                                                                      Indywidualnie: według potrzeb, grupowo: wrzesień  – spotkanie z rodzinami uczestników - Zespół Wspierająco-Aktywizujący   Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku Indywidualnie Według potrzeb Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej 2. Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym                             a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie:  – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie,  - wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników                                                                                                                     Indywidualnie: według potrzeb, grupowo: Według potrzeb, raz w miesiącu - Terapeuta zajęciowy b)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników                                          Indywidualnie, Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik 3.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie Indywidualnie Według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego 4. Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej                                                                          a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo                                                                                                               Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik b)Współpraca z GOPS w Baruchowie                                                                                                                    Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi                                                                           Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym                                                                                       Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik 
    | 
 
  | 
 
 
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska  | Autor: Katarzyna Korpusiska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 10:36:02 | Data modyfikacji: 2015-05-25 13:09:11. 
Plan pracy ŚDS w Czarnem na 2015r. z osobami wykazującymi inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych  | 
 
PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM  NA ROK 2015 Z OSOBAMI WYKAZUJĄCYMI INNE PRZEWLEKŁE ZABURZENIA CZYNNOŚCI PSYCHICZNYCH 
W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług  zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc następujące zajęcia terapeutyczne: •trening funkcjonowania w życiu codziennym, •trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, •trening umiejętności komunikacyjnych, •trening spędzania czasu wolnego, •trening zdrowotny, •poradnictwo psychologiczne, •ergoterapię, •terapię zajęciową, •terapię ruchową, •kulturterapię, •relaksację, •zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy  w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę. Dom dodatkowo:  zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad), zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć, dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w społeczności lokalnej, współpracuje z rodzinami w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników, zapewnia właściwy poziom usług, dąży do poprawy jakości życia uczestników. Szczegółowy plan pracy terapeutycznej: 
1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące  Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Trening ma na celu podnoszenie samoświadomości uczestników i ich umiejętności głębszego poznawania siebie i wglądu we własne doświadczenia. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, podtrzymywania rozmowy, aktywnego słuchania, asertywności, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne.  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych, wydawanie poleceń, prowadzenie dyskusji, negocjowanie i przekonywanie innych. Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi, internetem. Udział w spotkaniach towarzyskich  i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie)  Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka, rekreacja;  ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności  Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening budżetowy – nauka właściwego dysponowania środkami pieniężnymi przez uczestników, planowanie wydatków  Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia kulinarna – nabycie bądź podtrzymywanie umiejętności przygotowywania posiłków,  wyrabianie umiejętności prawidłowego żywienia, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw, poznawanie przepisów,   Indywidualnie: 12 godzin w tygodniu Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie/podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie sprzątanie)   Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening zdrowotny – kształtowanie nawyków przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami lekarskimi, nabycie odpowiedzialności za własne zdrowie  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i doskonalenie pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji, podtrzymywanie umiejętności czytania, pisania, liczenia  Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć , doskonalenie i uczenie się różnych technik plastycznych Grupowo: 3 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich   Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach aktywności intelektualnej, rozwijanie współpracy w grupie  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny  Indywidualnie: 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej oraz pracy w zakładach pracy chronionej Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji, sposoby radzenia sobie ze stresem, depresją  Indywidualnie: eedług potrzeb Grupowo: raz w tygodniu - Psycholog  Organizowanie imprez okolicznościowych: według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) Zespół Wspierająco-Aktywizujący Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie  Indywidualnie - według potrzeb Grupowo - spotkanie z rodzinami, wrzesień - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku  Indywidualnie Według potrzeb - Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej 2.Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym                              a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie:  – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie,  - wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników  Indywidualnie: Według potrzeb - Terapeuta zajęciowy b)Współpraca z lekarzem psychiatrą – organizacja konsultacji psychiatrycznych, konsultacje w sprawie zaleconego przez psychiatrę sposobu dozowania leków, pilnowanie terminu wizyt psychiatrycznych  Indywidualnie Według potrzeb  Terapeuta zajęciowy c)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników  Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik 4.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie  Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego 5. Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej  a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo   Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik b)Współpraca z GOPS w Baruchowie  Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi  Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym  Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik 
    | 
 
  | 
 
 
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska  | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 12:41:38. 
Plan pracy ŚDS w Czarnem na 2015 rok z osobami przewlekle psychicznie chorymi  | 
 
PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM NA ROK 2015 Z OSOBAMI PRZEWLEKLE PSYCHICZNIE CHORYMI 
W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług  zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc: •trenin funkcjonowania w życiu codziennym, •trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, •trening umiejętności komunikacyjnych, •trening spędzania czasu wolnego, •trening lekowy, •poradnictwo psychologiczne, •terapię ruchową, •ergoterapię, •terapię zajęciową, •kulturoterapię, •relaksację, Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy  w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę. Dom dodatkowo: 1) zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad), 2) zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć, 3) dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w społeczności lokalnej, 4) współpracuje z rodzinami w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników, 5) zapewnia właściwy poziom usług, 6) dąży do poprawy jakości życia uczestników. 
Szczegółowy plan pracy terapeutycznej: 1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące  Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Trening ma na celu podnoszenie samoświadomości uczestników i ich umiejętności głębszego poznawania siebie i wglądu we własne doświadczenia. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, podtrzymywania rozmowy, aktywnego słuchania, asertywności, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne.  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych, wydawanie poleceń, prowadzenie dyskusji, negocjowanie i przekonywanie innych.  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi, Internetem. Udział w spotkaniach towarzyskich  i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie)  Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka. Rekreacja ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności  Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening budżetowy – nauka właściwego dysponowania środkami pieniężnymi przez uczestników, planowanie wydatków, nabycie umiejętności prawidłowego dokonywania zakupów  Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia kulinarna – nabycie bądź podtrzymywanie umiejętności przygotowywania posiłków,  wyrabianie umiejętności prawidłowego żywienia, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw, poznawanie przepisów  Indywidualnie:12 godzin w tygodniu Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie sprzątanie)  Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening lekowy – kształtowanie nawyków przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami lekarskimi, nabycie odpowiedzialności za własne zdrowie, radzenie sobie z chorobą  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i doskonalenie pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji, podtrzymywanie umiejętności czytania, pisania, liczenia  Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć, nabycie umiejętności dokonywania drobnych napraw w gospodarstwie domowym, posługiwanie się odpowiednimi narzędziami w gospodarstwie domowym  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich oraz doskonalenie i uczenie się różnych technik plastycznych  Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach aktywności intelektualnej, rozwijanie współpracy w grupie  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny  Indywidualnie 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej oraz pracy w zakładach pracy chronionej Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji, sposoby radzenia sobie ze stresem, depresją  Indywidualnie: Według potrzeb Grupowo: raz w tygodniu - Psycholog  Organizowanie imprez okolicznościowych: Według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie  Indywidualnie: Według potrzeb Grupowo – spotkanie z rodzinami uczestników -Wrzesień - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku  Indywidualnie: według potrzeb - Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej 2.Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym  a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie:  – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie,  - wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników  Indywidualnie i grupowo:według potrzeb - Terapeuta zajęciowy b)Współpraca z lekarzem psychiatrą – organizacja konsultacji psychiatrycznych, konsultacje w sprawie zaleconego przez psychiatrę sposobu dozowania leków, pilnowanie terminu wizyt psychiatrycznych   Indywidualnie: według potrzeb - Terapeuta zajęciowy c)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy,w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników  Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik 3.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie  Indywidualnie:według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego 4.Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej  a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo   Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik b)Współpraca z GOPS w Baruchowie  Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi  Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym  Indywidualnie: według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik 
    | 
 
  | 
 
 
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska  | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:06:10. 
Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:06:10 Autor: Katarzyna Korpusińska Obowi~Ezuje od: 2015-01-02 Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska
   |